Nu skal ammepuden væk

Det er nu ikke sådan, at jeg er den helt store nytårsforsættype. Faktisk har jeg aldrig haft et nytårsforsæt, fordi jeg er af den overbevisning, at ændringer bør man foretage, når man er motiveret – helt uafhængigt af dato.

Så at dette nu falder sammen med starten af januar, er næsten tilfældigt. Og med “næsten” mener jeg, at der nu kun er fire måneder, til jeg skal tilbage på arbejde. Og jeg kunne rigtigt godt tænke mig at kunne passe mine pæne bukser til første arbejdsdag, så jeg ikke behøver kommer i mine slidte, hullede ammejeans eller joggingbukser. Mine kolleger ville sikkert være cool med det, men lidt forfængelig synes jeg nok, jeg har lov at være 🙂

Åh jo, og projektet er naturligvis at få den runde, bløde, polstrede “ammepude”, jeg har hængende foran til at blive noget mindre. Den er fantastisk til Elliot, der ligger trygt op ad den, når jeg ammer ham, men min ryg synes, det er på tide at smide de ekstra kilo.

Sæt i gang!

Og det har jeg så gjort. Faktisk i går den 5. januar var jeg ude og løbe min første løbetur. Den var på 2,7 km, og jeg klarede den på overraskende 22 minutter.

Jeg havde faktisk forventet – og givet mig selv lov til – at jeg ville gå en pæn del af turen. Det gjorde jeg ikke. Jeg gik ganske vist op af de stejle bakker, for jeg havde nemlig barnevognen med. Men ellers løb jeg hele ruten.

High five!

Elliot faldt i søvn i barnevognen, da vi var næsten hjemme. I starten af turen lå han og sagde racer-brum-brum-lyde til mig. Det var fantastisk motiverende.

Og det var dejligt, at han faldt i søvn så sent, for så kunne jeg nå i bad og til og med nyde endorfinrusen under bruseren. Det er den rus, der motiverer mig til at løbe.

Hold kadencen!

Næste punkt er at få fjerne al slikken fra min kost. For holdaop, hvor har jeg spist meget slik på det seneste. Ikke kun pga julen – faktisk slet ikke pga julen. Det er udelukkende, fordi Elliot har underholdt mig om natten, og jeg derfor har været træt om dagen. Og min tossede løsning på det har så været slik, slik og mere slik.

Det er heldigvis mange andre muligheder for at booste energien om dagen, så jeg også sover bedre om natten i de timer, Elliot sover.

Mere om det senere 😉

Målet er minus 5 kg de næste fire måneder. Det er da overkommeligt! Kom så, Liselotte! You can do it! Yes you can! 😀

2 thoughts on “Nu skal ammepuden væk

  1. Pingback: Fleximad på kasse – Det Store Grønne

  2. Pingback: En kalorie, to kalorier, tre – Det Store Grønne

Skriv et svar

