Fodder til munchkin’en

Familiens nye medlem, Elliot, er nu ca 4½ måned gammel. Jeg ammer ham fuld tid. Han er dog så sulten, at jeg er begyndt at give ham lidt grød om aftenen, så han (forhåbentligt snart) er mæt nok til at sove lidt mere om natten med færre ammestop.

I forbindelse med at jeg startede grød, fortalte vores sundhedsplejerske mig om et net (af en art), som man kunne bruge til at give så små børn frisk frugt og grønt uden risiko for, at de skulle få store stykker galt i halsen. Hun var dårligt nok gået ud af døren, før jeg googlede det og fandt de her krabater: Munchkin Fresh Food Feeder.

Så nu fik Elliot lov at smage frugt for første gang.

Første bid var et stykke frøskalsmelon. Det var et stort hit, for den var sød og dejlig saftig.

Næste bid (dagen efter) var et stykke godt moden banan. Det var et endnu større hit; jeg kunne næsten ikke få nettet fra Elliot igen 🙂

De gode madvaner starter tidligt. Johannes spiste også masser af frugt og grønt fra han var helt lille (ikke helt så lille som Elliot er nu), og det ses tydeligt af hans snack-ønsker i dag. Når han plager om snacks, er det frugt, grønt, figenstænger og hjemmelavet melonis, han spørger efter.

 

Skriv et svar

