Gå væk, forkølelse

Du kender nok selv de tegn, der plejer at dukke op hos dig, lige før en forkølelse bryder ud.

For mig er det bl.a. en krilren i halsen og snurren i gummerne. Så ved jeg, at det er tid at tage mit arsenal af bekæmpelsesmidler frem.

Det er mange år, siden jeg droppede de kemiske våben mod forkølelse. Nok viser reklamerne, at produkter som Strepsils hurtigt får bugt med en forkølelse, og halspastilsproducenterne vil os det godt med deres Halls-tabletter og Gajol-pastiller.

Det naturligt kemiske forsvar fungerer bare bedre for mig:

Skræl (gerne revet eller skåret med en julienneskræller) og saften fra en økologisk citron. Alt efter humør blander jeg det med varmt (kogt og lidt afkølet) eller koldt vand, og jeg smager til med akaciehonning.

Det plejer at reducere en forkølelse hos mig til blot et par dage.

Hvis du vil vide lidt mere om forkølelsesmyter, har Politiken samlet læge Jerk W. Langers forklaringer på forskellige tips og husråd her>>

Skriv et svar

