Trænger du til en forfriskende snack?

Så ramte sommeren Danmark. Og med 32 grader på vejrudsigten er det da tid til forfriskende og afkølende is, er det ikke?

Jeg læste denne interessante artikel om, hvorfor vi i blindtest vælger den is, der er fyldt med e-numre, mens vi med produkterne i hånden tænker, at det naturlige er bedre.

I bund og grund handler det om vane. Men vaner kan sagtens brydes. Og derfor vil jeg nu tilbyde dig opskriften på en super lækker, super nem og super naturlig is.

201507_melonis_DetStoreGronne

 

Denne her har jeg lavet af en vandmelon, som jeg først blendede og dernæst siede for lige at få de få kerner fra. Den blendede saftmos hældte jeg på isforme, jeg har købt i Tigerbutikken, og satte dem i fryseren.

Ingen sukker. Ingen e-numre. Intet besvær.

Og det bedste af det hele er, at de kan laves af lige nøjagtigt den frugt, du elsker allermest. Jeg tænker i hvert fald at prøve med cantaloop-melon eller kirsebær.

Værsgo at sval!

 

P.S.

Vil du hellere købe is, er her en super liste over økologiske is (uden kunstige aromaer og de fleste tilsætningsstoffer)>>

2 thoughts on “Trænger du til en forfriskende snack?

  1. Pingback: Fodder til munchkin’en – Det Store Grønne

Skriv et svar

